TePe Smile-o-Meter

TePe hade en popupbutik på köpcentret Emporia som de ville hitta en engagerande aktivering kring. Utifrån det övergripande varumärkeslöftet ”We care for healthy smiles” tog vi fram konceptet ”Varje leenden räknas” och idén ”Smile-o-meter”. Med hjälp av face recognition-teknik skapade vi Smile-o-metern som mäter storleken på ditt leende genom en webbkamera; ju mer du ler desto fler produkter får du från TePe. På så sätt ville vi uppmana besökarna att tänka på sitt leende och vad det gör för en själv och sin omvärld. När man ler mår man bättre och ett leende sprider sig till andra.

Smile-o-metern lanserades två veckor innan World Smile Day 2016 – en världsdag för att få folk att le mer – och vi samlade alla leenden på en ”wall of smiles” som visades på storskärmar i pop-up-butiken. Smile-o-metern fanns också på webben där man kunde fylla i namn och adress för att få gratis samples skickade till sig.

Projektet genomfördes tillsammans med våra vänner PS Communication inom vårt nätverk XperienceGroup.