Are you a Kingsman?

Kingsman: The Secret Service var en av 20th Century Fox viktigaste filmer under 2015. Det är en Bond-influerad actionfilm om nio unga aspiranter som utmanas på olika sätt att bli en del av den hemliga spionorganisationen Kingsman. För den svenska lanseringen tog vi inspiration från filmens story och ordnade ett reality-spel vid namn ”Are You a Kingsman?”.

Vi bjöd olika typer av starka profiler på Instagram för att vara med i ”världens tuffaste anställningsintervju någonsin”. Det hela var ett spel där alla delades in i lag och fick varsin bil och en telefon utrustad med NFC-teknologi. Spelet baserades på 60 olika uppdrag, stora som små, över hela Stockholm. Allt var på tid med extrem hög stressfaktor. I vissa uppdrag var aspiranterna tvungna att ta hjälp av sina följare med hashtaggen #areyouakingsman.

Vi kunde följa alla lag via GPS på telefonerna och skicka push-meddelanden för att ge dem nya utmaningar på vägen. Köpt OOH-media (Stureplan) och radioreklam (Vinyl 107,1) användes för att skicka ut nya uppdrag och dolda koder. NFC-tekniken användes för att avsöka rum och platser för dolda koder.

Hela spelet resulterade i över 790 Instagram-bilder taggade med #areyouakingsman och en bruttoräckvidd på över 1,3 miljoner Instagram-efterföljare.

Utmärkelser